Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Przedsiębiorczość jako proces stawania się

Abstract

Celem artykułu jest przedstawienie propozycji koncepcji przedsiębiorczości jako procesu stawania się. Artykuł prezentuje wyniki wstępnych badań konceptualno-teoretycznych zmierzających do zbudowania podstawy teoretycznej dla przyszłych badań empirycznych w zakresie przedsiębiorczości i innowacji. W artykule wykorzystano wyniki analizy teorii społecznych, które ujmują rzeczywistość społeczną jako istniejącą jedynie w ciągłym ruchu, w ciągłej zmianie, co wyjątkowo dobrze koresponduje z charakterem przedsiębiorczości.

Keywords

przedsiębiorczość, teoria strukturacji, teoria stawania się, innowacje

PDF (Polish)

References

  1. Baran, G. (2013). Marketing współtworzenia wartości z klientem. Społecznotwórcza rola
  2. marketingu w procesie strukturacji interakcyjnego środowiska doświadczeń. Kraków:
  3. Wyd. Instytutu Spraw Publicznych UJ.
  4. Baran, G., Bąk, J. (2010). Wczesne rozpoznanie zmian otoczenia organizacji w świetle
  5. teorii strukturacji Anthony’ego Giddensa. Przegląd Organizacji, 9, s. 12-15.
  6. Blundel, R., Lockett, N. (2011). Exploring Entrepreneurship: Practices and Perspectives.
  7. New York: Oxford University Press.
  8. Chodyński, A. (2008). Przedsiębiorczość i innowacyjność a kompetencje – aspekty
  9. strategiczne. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, 2, s. 31-39.
  10. Christansen, C.M., Anthony, C. M, Roth, E. A. (2004). Seeing what’s next. Boston
  11. Massachusetts: Harvard Business Press.
  12. Cieślik, J. (2014). Przedsiębiorczość, polityka, rozwój. Warszawa: Wydawnictwo
  13. Akademickie Sedno.
  14. Drucker, P.F. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Warszawa: PWE.
  15. Drucker, P.F. (2004). Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość. Warszawa:
  16. Wydawnictwo Studio Emka.
  17. Elias, N. (1996). Rozważania o Niemcach: zmaganie o władzę a habitus narodowy i jego
  18. przemiany. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.
  19. Gaebel, M. (2014). MOOC masowe otwarte kursy online. Warszawa: FRSE. Pozyskano
  20. z: czytelnia.frse.org.pl (data dostępu: 22.12.2015).
  21. Giddens, A. (2003). Stanowienie społeczeństwa. Poznań: Zysk i S-ka.
  22. Glinka, B., Gudkova, S. (2011). Przedsiębiorczość. Warszawa: Wolters Kluwer.
  23. Johnson, M.W. (2010). Seizing the White Spaces. Business Model Innovation for Growth
  24. and Renewal. Boston Massachusetts: Harvard Business Press.
  25. Kapusta, F. (2006). Przedsiębiorczość – teoria i praktyka. Poznań – Wrocław:
  26. Wydawnictwo Passat.
  27. Kołodziej-Durnaś, A. (2007). Organizacja jako proces strukturacji. Zarządzanie
  28. organizacjami, 31, s. 31-42.
  29. MOOCs in 2014: Breaking Down the Numbers. Pozyskano z: www.edsurge.com/news/
  30. -12-26-moocs-in-2014-breaking-down-the-numbers (data dostępu: 22.12.2015).
  31. Piasecki, B. (1998). Przedsiębiorczość i małą firma. Teoria i praktyka. Łódź: Wyd. UŁ.
  32. Piecuch, T. (2013). Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne. Warszawa: Wyd. C. H. Beck.
  33. Rogoziński, K. (2012). Zarządzanie wartością z klientem. Warszawa: Wolters Kluwer.
  34. Sarason Y., Dean, T., Dillard J. F. (2006). Entrepreneurship as the nexus of individual and
  35. opportunity: A structuration view. Journal of Business Venturing, 21.
  36. Schumpeter, J. (1960). Teoria rozwoju gospodarczego. Warszawa: PWN.
  37. Shane, S., Venkataraman, S. (2000). The Promise of Entrepreneurship As A field of
  38. Research. Academy of Management Review, 25 (1).
  39. Sułkowski, Ł. (2012). Epistemologia i metodologia zarządzania. Warszawa: PWE.
  40. Sztompka, P. (1991). Society in Action. The Theory of Social Becoming. Cambridge:
  41. Cambridge University Press.
  42. Sztompka, P. (2002). Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Znak.
  43. Turner, J. (2004). Struktura teorii socjologicznej. Warszawa: PWN.
  44. Wessel, M., Christensen, C. (2012). Surviving Disruption. Harvard Business Review, 12.

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

61-70 of 90

You may also start an advanced similarity search for this article.