Przedsiębiorczość jako proces stawania się
Abstract
Celem artykułu jest przedstawienie propozycji koncepcji przedsiębiorczości jako procesu stawania się. Artykuł prezentuje wyniki wstępnych badań konceptualno-teoretycznych zmierzających do zbudowania podstawy teoretycznej dla przyszłych badań empirycznych w zakresie przedsiębiorczości i innowacji. W artykule wykorzystano wyniki analizy teorii społecznych, które ujmują rzeczywistość społeczną jako istniejącą jedynie w ciągłym ruchu, w ciągłej zmianie, co wyjątkowo dobrze koresponduje z charakterem przedsiębiorczości.
Keywords
przedsiębiorczość, teoria strukturacji, teoria stawania się, innowacje
References
- Baran, G. (2013). Marketing współtworzenia wartości z klientem. Społecznotwórcza rola
- marketingu w procesie strukturacji interakcyjnego środowiska doświadczeń. Kraków:
- Wyd. Instytutu Spraw Publicznych UJ.
- Baran, G., Bąk, J. (2010). Wczesne rozpoznanie zmian otoczenia organizacji w świetle
- teorii strukturacji Anthony’ego Giddensa. Przegląd Organizacji, 9, s. 12-15.
- Blundel, R., Lockett, N. (2011). Exploring Entrepreneurship: Practices and Perspectives.
- New York: Oxford University Press.
- Chodyński, A. (2008). Przedsiębiorczość i innowacyjność a kompetencje – aspekty
- strategiczne. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, 2, s. 31-39.
- Christansen, C.M., Anthony, C. M, Roth, E. A. (2004). Seeing what’s next. Boston
- Massachusetts: Harvard Business Press.
- Cieślik, J. (2014). Przedsiębiorczość, polityka, rozwój. Warszawa: Wydawnictwo
- Akademickie Sedno.
- Drucker, P.F. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Warszawa: PWE.
- Drucker, P.F. (2004). Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość. Warszawa:
- Wydawnictwo Studio Emka.
- Elias, N. (1996). Rozważania o Niemcach: zmaganie o władzę a habitus narodowy i jego
- przemiany. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.
- Gaebel, M. (2014). MOOC masowe otwarte kursy online. Warszawa: FRSE. Pozyskano
- z: czytelnia.frse.org.pl (data dostępu: 22.12.2015).
- Giddens, A. (2003). Stanowienie społeczeństwa. Poznań: Zysk i S-ka.
- Glinka, B., Gudkova, S. (2011). Przedsiębiorczość. Warszawa: Wolters Kluwer.
- Johnson, M.W. (2010). Seizing the White Spaces. Business Model Innovation for Growth
- and Renewal. Boston Massachusetts: Harvard Business Press.
- Kapusta, F. (2006). Przedsiębiorczość – teoria i praktyka. Poznań – Wrocław:
- Wydawnictwo Passat.
- Kołodziej-Durnaś, A. (2007). Organizacja jako proces strukturacji. Zarządzanie
- organizacjami, 31, s. 31-42.
- MOOCs in 2014: Breaking Down the Numbers. Pozyskano z: www.edsurge.com/news/
- -12-26-moocs-in-2014-breaking-down-the-numbers (data dostępu: 22.12.2015).
- Piasecki, B. (1998). Przedsiębiorczość i małą firma. Teoria i praktyka. Łódź: Wyd. UŁ.
- Piecuch, T. (2013). Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne. Warszawa: Wyd. C. H. Beck.
- Rogoziński, K. (2012). Zarządzanie wartością z klientem. Warszawa: Wolters Kluwer.
- Sarason Y., Dean, T., Dillard J. F. (2006). Entrepreneurship as the nexus of individual and
- opportunity: A structuration view. Journal of Business Venturing, 21.
- Schumpeter, J. (1960). Teoria rozwoju gospodarczego. Warszawa: PWN.
- Shane, S., Venkataraman, S. (2000). The Promise of Entrepreneurship As A field of
- Research. Academy of Management Review, 25 (1).
- Sułkowski, Ł. (2012). Epistemologia i metodologia zarządzania. Warszawa: PWE.
- Sztompka, P. (1991). Society in Action. The Theory of Social Becoming. Cambridge:
- Cambridge University Press.
- Sztompka, P. (2002). Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Znak.
- Turner, J. (2004). Struktura teorii socjologicznej. Warszawa: PWN.
- Wessel, M., Christensen, C. (2012). Surviving Disruption. Harvard Business Review, 12.