Przedsiębiorczość jako proces stawania się
Abstract
Celem artykułu jest przedstawienie propozycji koncepcji przedsiębiorczości jako procesu stawania się. Artykuł prezentuje wyniki wstępnych badań konceptualno-teoretycznych zmierzających do zbudowania podstawy teoretycznej dla przyszłych badań empirycznych w zakresie przedsiębiorczości i innowacji. W artykule wykorzystano wyniki analizy teorii społecznych, które ujmują rzeczywistość społeczną jako istniejącą jedynie w ciągłym ruchu, w ciągłej zmianie, co wyjątkowo dobrze koresponduje z charakterem przedsiębiorczości.
References
Baran, G. (2013). Marketing współtworzenia wartości z klientem. Społecznotwórcza rola
marketingu w procesie strukturacji interakcyjnego środowiska doświadczeń. Kraków:
Wyd. Instytutu Spraw Publicznych UJ.
Baran, G., Bąk, J. (2010). Wczesne rozpoznanie zmian otoczenia organizacji w świetle
teorii strukturacji Anthony’ego Giddensa. Przegląd Organizacji, 9, s. 12-15.
Blundel, R., Lockett, N. (2011). Exploring Entrepreneurship: Practices and Perspectives.
New York: Oxford University Press.
Chodyński, A. (2008). Przedsiębiorczość i innowacyjność a kompetencje – aspekty
strategiczne. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, 2, s. 31-39.
Christansen, C.M., Anthony, C. M, Roth, E. A. (2004). Seeing what’s next. Boston
Massachusetts: Harvard Business Press.
Cieślik, J. (2014). Przedsiębiorczość, polityka, rozwój. Warszawa: Wydawnictwo
Akademickie Sedno.
Drucker, P.F. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Warszawa: PWE.
Drucker, P.F. (2004). Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość. Warszawa:
Wydawnictwo Studio Emka.
Elias, N. (1996). Rozważania o Niemcach: zmaganie o władzę a habitus narodowy i jego
przemiany. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.
Gaebel, M. (2014). MOOC masowe otwarte kursy online. Warszawa: FRSE. Pozyskano
z: czytelnia.frse.org.pl (data dostępu: 22.12.2015).
Giddens, A. (2003). Stanowienie społeczeństwa. Poznań: Zysk i S-ka.
Glinka, B., Gudkova, S. (2011). Przedsiębiorczość. Warszawa: Wolters Kluwer.
Johnson, M.W. (2010). Seizing the White Spaces. Business Model Innovation for Growth
and Renewal. Boston Massachusetts: Harvard Business Press.
Kapusta, F. (2006). Przedsiębiorczość – teoria i praktyka. Poznań – Wrocław:
Wydawnictwo Passat.
Kołodziej-Durnaś, A. (2007). Organizacja jako proces strukturacji. Zarządzanie
organizacjami, 31, s. 31-42.
MOOCs in 2014: Breaking Down the Numbers. Pozyskano z: www.edsurge.com/news/
-12-26-moocs-in-2014-breaking-down-the-numbers (data dostępu: 22.12.2015).
Piasecki, B. (1998). Przedsiębiorczość i małą firma. Teoria i praktyka. Łódź: Wyd. UŁ.
Piecuch, T. (2013). Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne. Warszawa: Wyd. C. H. Beck.
Rogoziński, K. (2012). Zarządzanie wartością z klientem. Warszawa: Wolters Kluwer.
Sarason Y., Dean, T., Dillard J. F. (2006). Entrepreneurship as the nexus of individual and
opportunity: A structuration view. Journal of Business Venturing, 21.
Schumpeter, J. (1960). Teoria rozwoju gospodarczego. Warszawa: PWN.
Shane, S., Venkataraman, S. (2000). The Promise of Entrepreneurship As A field of
Research. Academy of Management Review, 25 (1).
Sułkowski, Ł. (2012). Epistemologia i metodologia zarządzania. Warszawa: PWE.
Sztompka, P. (1991). Society in Action. The Theory of Social Becoming. Cambridge:
Cambridge University Press.
Sztompka, P. (2002). Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Znak.
Turner, J. (2004). Struktura teorii socjologicznej. Warszawa: PWN.
Wessel, M., Christensen, C. (2012). Surviving Disruption. Harvard Business Review, 12.
Uniwersytet Jagielloński Poland
1. The author agrees to publish his article free of charge in the journal "International Entrepreneurship Review" (IER) in the language of the above publication (English). The editorial staff reserves the right to shorten texts and to change titles.
2. The journal allows the authors to keep their copyrights (the copyright) in accordance with the license: Creative Commons CC BY 4.0 from 2023 (since vol. 9, no 1). By the end of 2022 we published under Creative Commons CC BY-ND 4.0.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) only the final version of the article, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following research society portals:
- ResearchGate
- SSRN
- Academia.edu
- Selected Works
- Academic Search