Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Proprzedsiębiorcza kultura organizacyjna jako główna determinanta występowania przedsiębiorczości wewnętrznej

Abstract

Celem prezentowanego artykułu jest analiza zjawiska przedsiębiorczości wewnętrznej, korzyści i zagrożeń z nim związanych, jak również narzędzi wspierania jej rozwoju. Wdrażanie proprzedsiębiorczej kultury organizacyjnej wymaga wsparcia narzędziami zarządzania, dedykowanymi temu procesowi. Z punktu widzenia wspierania rozwoju przedsiębiorczości wewnętrznej czynniki ją determinujące można podzielić na bezpośrednie i pośrednie. Do czynników pośrednich zalicza się  elementy kultury przedsiębiorczej, które stanowią o atmosferze panującej w przedsiębiorstwie. Czynniki bezpośrednie stanowią natomiast zbiór narzędzi wspierających zarządzanie, które doprecyzowują sposób postępowania i reagowania na wszelkie inicjatywy przedsiębiorcze.

Keywords

przedsiębiorczość wewnętrzna, kultura organizacyjna, intraprzedsiębiorczość

PDF (Polish)

References

  1. Barrett, H., i Weinstein, A. (1998). The Effect of Market Orientation and Organizational Flexibility on Corporate Entrepreneurship. Entrepreneurship: Theory & Practice, 23(1), 57-67.
  2. Drucker, P.F. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość. Warszawa: PWE.
  3. Kotler, P. (2013). Innowacyjność przepis na sukces. Model od A do F. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  4. Marcus, M.H., i Zimmerer, T.W. (2003). A Longitudinal Study of the Impact of Intrapreneurial Programs in Fortune 500 Firms. Journal of Management Research, 3(1), 11-22.
  5. Morse, C.W. (1989). The Delusion of Intrapreneurship. W: B. Lloyd (red.), Entrepreneurship. Creating and managing new ventures, Oxford: Pergamon Press.
  6. Pinchot, G. (1985). Intrapreneuring. New York: Harper & Row Publisher.
  7. Schumpeter, J. (1960). Teorie rozwoju gospodarczego. Warszawa: PWN.

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

21-30 of 38

You may also start an advanced similarity search for this article.