Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Diagnostyka marketingowa elementem kształcenia przedsiębiorczości w szkołach wyższych o profilu ekonomicznym

Abstract

Niniejsze rozważania wpisują się w nurt propagowania zachowań przedsiębiorczych wśród studentów i koncentrują swoją uwagę na zaprezentowaniu nowego przedmiotu kształcenia „diagnostyka marketingowa”. Jest on bezpośrednio związany z diagnozowaniem pojawiających się szans na rozwój oraz symptomów zagrożeń dalszego wzrostu podmiotu gospodarującego. Nowe spojrzenie na badania marketingowe pozwoli studentom lepiej rozeznać się w lokalnych, regionalnych czy nawet międzynarodowych rynkach. Ponadto umożliwi im zakładanie własnych firm doradczych. Mogą one świadczyć usługi, związane z diagnozowaniem sytuacji społecznej i gospodarczej w kontekście podnoszenia efektywności działań marketingowych w dużych i małych przedsiębiorstwach.

Keywords

diagnostyka marketingowa, audyt, przedsiębiorczość, informacje

PDF (Język Polski)

References

  1. Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  2. Churchill, G.A. (2002). Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  3. Dworak, J. (2014). Praktyczne aspekty kształcenia przedsiębiorczości w szkole wyższej. Horyzonty Wychowania, 13(25), 341-362.
  4. Griffin, R.W. (1996). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  5. Kaczmarczyk, S. (1995). Badania marketingowe, metody i techniki. Warszawa: Pań-stwowe Wydawnictwo Naukowe.
  6. Kotler, Ph. (1999). Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki. Kraków: Wy-dawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  7. Kruchowska, E. (2010). Metoda wielostopniowa analizy interpretacji hermeneutycznej materiału empirycznego. W: M. Straś-Romanowska, B. Bartosz, M. Żurko (red.), Badania narracyjne w psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Psychologii i Kultury Eneteia.
  8. Maison, D. (2007). Jakościowe metody badań marketingowych. W: D. Maison, A. Noga-Bogomilski (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  9. Młynarski, S. (1979). Elementy teorii systemów i cybernetyki. Warszawa: PWE.
  10. Nowak, S. (2007). Metodologia badań społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  11. Paluchowski, W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces narzędzia-standardy. War-szawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
  12. Pierścionek, Z. (2003). Strategie konkurencyjności i rozwoju przedsiębiorstwa. Warsza-wa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  13. Rymaniak, J. (2015). Resources as the Basis of Entrepreneurship a New Concept of Business Management. W: T. Kusio, M. Makowiec (red.), Entrepreneurship management. Functioning and development of an organization. Cracow: University of Economics.
  14. Smith, A. (2007). Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów. Tom 1, War-szawa: Wydawnictwo Naukowe PWN,
  15. Stabryła, A. (2007). Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce. Warszawa: Wydawnic-two Naukowe PWN.
  16. Walesiak, M. (1996). Metoda analizy danych marketingowych. Warszawa: Wydawnic-two Naukowe PWN.
  17. Wrzosek, W. (2002). Funkcjonowanie rynku. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekono-miczne.
  18. Ziemski, S. (1973). Problemy dobrej diagnozy. Warszawa: Wiedza Powszechna.

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.